Thursday, August 1, 2013

Ketupat owh ketupat..

Assalamualaikumm..
Selamat pagi..
Salam 23 Ramadhan..
Tinggal beberapa hari je lagi kan..

Kejut Kak Yong bangun sahur..
Siap cakap kat dia..
"Lagi 6 hari jer lagi kita bangun sahur..Lepas tuh raya"
Seronok dia dengar raya tuh..

Ada jugak aiza terbabas sahur..
Kesian dia x sahur..
Tapi kagum..walau dia x sahur..
(dalam hati ummi dh redha kalo dia x larat)
Alhamdulillah..
Bertahan juga sampai ke maghrib..

Hari nih aiza nak story pasal ketupat..
Sapa pandai anyam ketupat??!!!
Sila angkat keyboard!!!
hehehehehe..

Pastinya setiap tahun bila menjelang raya Opiz pon harus lah di hiaskan..
So..dah beberapa tahun nih..
Opiz aiza buat ketupat kertas..

Jom view gambar yang Kak Yong amikkan
(Kak Yong ikut ummi gi keje ari tuh)
Tengah sibuk dok anyam ketupat..
Kertas warna warni

Ladies team..

Antara yang dah jadi..
 Tetibe teringat masa memula aiza nak belajar buat ketupat dengan Ibu dulu...
Aduyai...
X kena marah..tapi macam susah skit..
Sebab Ibu aiza kidal..
Tang anak..kanan..
Kan jadi susah nak ngajar nye..
Alhamdulillah..dapat juga akhirnya..
Tapi kekadang..
Bila nak buat balik lupa..

Kena test byk kali juga baru refresh balik..
:)

4 comments:

ainnoraini said...

Kakain kalau buat ketupat tu..mmg tak pernah menjadi...
Dh cuba byk kali...mmg keras tangan tu yg asik x jd jer...

Kakzakie said...

Kakak kalau masuk pertandingan anyam ketupat pun boleh juara Aiza hihi... bukan pujilah tapi dah biasa. Apa lagi dulu mula kerja duduk dgn pakcik kakak jual sate tiap hari tolong anyam ketupat...

Aiza Hamdan said...

Kakain..kna cuba smp berjaya..aiza dlu masa memula belaja cm tuh lah..tp nak jugak buat..alhamdulillah..akhirnya..:)

Aiza Hamdan said...

waahhhhh..best nye kakzakie..aiza belajar buat ketupat masa dh kawen..tp skrg nih jarang sgt dh org buat ketupat..semua pakai segera..
Dulu nak masak nasi impit pon buat sendri..
pas tuh ketupat nih ade byk jenis jugak kan..
ketupat bawang lah..sate lah..lg ntah ape lagi ntah..

 
♥ Copyright © 2014 reserved to AidaHamdan|Template Edited by sHaRiNa eLyaNa